21 apr 22 apr

Towards 2040: Creating Classical Music Futures

Het Maastricht Centre for the Innovation of Classical Music is ontstaan uit de behoefte om na te denken over de toekomst van de klassieke muziek en deze actief vorm te geven. Deze conferentie wil ingaan op de verschillende manieren waarop mensen uit de praktijk deze toekomst vormgeven, en daarbij het proces van 'futuring' zelf kritisch beschouwen. Het doel is niet om ons simpelweg een verre toekomst voor te stellen waar we geen controle over hebben, maar om te laten zien hoe het verbeelden van de toekomst van klassieke muziek ons werk van vandaag beïnvloedt.

Het MCICM symposium biedt diverse presentatievormen en meer informele netwerkmomenten om zinvolle discussies aan te gaan. In hun keynote lezingen zullen Harro van Lente, hoogleraar Wetenschap en Technologie Studies aan de Universiteit Maastricht, en Helmut Seidenbusch, directeur Cultuureducatie bij Stiftung Mercator in Duitsland, het thema van de toekomst van klassieke muziek, de 'productie' ervan en de uitdagingen die ze met zich meebrengen, onderzoeken.

De taal van het evenement is Engels, de overige informatie is ook beschikbaar in het Engels. Voor algemene vragen kunt u contact met ons opnemen via: mcicm-fasos@maastrichtuniversity.nl.

Meer events