15 jun
Dag van de Bouw en Dag van de Architectuur 2019

Tapijnkazerne Maastricht opent haar deuren

Op zaterdag 15 juni kun je een kijkje nemen op de bouwplaats van de Tapijnkazerne. Mertens Bouwbedrijf en Bouwend Nederland openen samen de poorten van de bouwplaats tijdens de Dag van de Bouw én de dag van de Architectuur. Van 10.00 tot 16.00 uur is het terrein opengesteld voor publiek. Tijdens deze dag staan zowel de bouw als de architectuur centraal. Om 10.00 uur zal wethouder Vivianne Heijnen deze dag namens de Gemeente Maastricht officieel openen.

Met ‘leren’ als verbindend thema werken de Universiteit Maastricht, Gemeente Maastricht en Provincie Limburg samen om de voormalige Tapijnkazerne nieuw leven in te blazen. Het gebied verandert de komende jaren in een openbaar park, met gebouwen die bedoeld zijn voor onderwijs, onderzoek en multifunctionele ruimten en horecavoorziening. Tapijn wordt een plek waar de studenten, bedrijven en inwoners van de stad elkaar ontmoeten.

De toegang is deze dag gratis. Houd er rekening mee dat er weinig parkeergelegenheid (betaald) is, dus kom op de fiets of met het openbaarvervoer.

Meer informatie over deze dag is te vinden op www.dagvandebouw.nl en www.dagvandearchitectuur.nl. Meer informatie over de bouwwerkzaamheden op het Tapijnterrein staat op onze pagina ‘Herontwikkeling Tapijnkazerne’.