17 dec

EU-EN4S (EU Enforcement for us)

De Capgroep Privaatrecht van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid werkt samen met 12 partners aan een EU-breed project* over de tenuitvoerlegging van buitenlandse vonnissen en andere juridische titels. Het project beoogt een betere afstemming tussen het EU juridische kader en de praktijk op het veld inzake vrij verkeer van vonnissen, authentieke akten, enz.

Op 17 december 2019 organiseert onze team een workshop om de doelstellingen van het project in nader detail voor te stellen en de ervaringen van praktijkjuristen te verzamelen.

Deze workshop is bedoeld voor alle rechtspractici (advocaten, rechters, gerechtsdeurwaarders, notarissen, enz.) die juridische moeilijkheden blijven ondervinden met de erkenning of de tenuitvoerlegging van in Nederland opgemaakte juridische titels in andere EU-lidstaten, of met de uitwerking van buitenlandse titels in Nederland.

Voorbeelden: Een notariële volmacht verleden in Nederland die in een ander EU-lidstaat wordt geweigerd zonder apostille, problemen bij de tenuitvoerlegging van een in Nederland uitgesproken bij voorbaat uitvoerbaar vonnis, de inzet van dwangmaatregelen die landelijk verschillen, enz.

Uw feedback is van groot belang.

Mocht u niet in de gelegenheid zijn naar de workshop te komen maar toch problemen met betrekking tot de tenuitvoerlegging en erkenning van buitenlandse vonnissen en andere juridische titels ondervinden, dan kunt u uw opmerkingen ook mailen naar m.pertegassender@maastrichtuniversity.nl

Deze workshop vindt plaats op dinsdag 17 december, van 11.30 – 17.00 uur.
Let op, de locatie is gewijzigd: Wij verwachten u bij de faculteit der Rechtsgeleerdheid aan de Bouillonstraat in Maastricht.
Na de inleiding wandelen we samen voor de lunch naar Grand Cafe Soiron aan het Vrijthof

11.30-12.30 Ontvangst en inleiding, bij de Rechten Faculteit, ruimte B0.118
12.30-13.30                Lunch bij Grand Cafe Soiron aan het Vrijthof
13.30-15.30 Discussie in sub-groepen
15.30-17.00 Plenaire sessie: aanbevelingen voor het project

Deelname is gratis.

* Project EU-En4s-JUST-AG-2018 / JUST-JC00-AG-2018, onder leiding van de Universiteit van Maribor (Slovenië) –

Met financiële steun van DG Justice van de Europese Commissie.

• 13 jun

Faculty Event on the Use of AI for Research and Education

Using artificial intelligence in Research and Teaching is in all our minds. Since there is not much guidance yet, we would like to exchange ideas and experiences with all staff members regarding the use of AI at our Faculty for brainstorming research ideas, editing texts, educational tasks...

Meer events