Dies Natalis 2020

Wynand Wijnen Onderwijsprijs voor Prof. Leo Köhler

Dit jaar is de Wynand Wijnen Onderwijsprijs toegekend aan prof. Leo Köhler voor haar uitzonderlijke bijdrage aan het onderwijsprogramma van Maastricht University.
Zij coordineert de bacheloropleiding Biomedical Sciences en zij is een enorme steun en toeverlaat voor alle studenten.

Biomedical Sciences

De Wynand Wijnen Onderwijsprijs wordt jaarlijks uitgereikt als eerbetoon aan de in 2012 overleden hoogleraar onderwijskunde Wynand Wijnen. Hij is de grondlegger van het Probleemgestuurd Onderwijs van de Universiteit Maastricht en heeft ook landelijke verdiensten op het gebied van onderwijsvernieuwing.

• Drie onderzoekers van Universiteit Maastricht (UM) ontvangen een prestigieuze ERC Starting Grant van de European Research Council. Ze krijgen elk 1,5 miljoen euro. Hun financiering is onderdeel van het EU Horizon Europe-programma.

• Wanneer twee gedreven geesten elkaar ontmoeten, kunnen er geweldige dingen gebeuren. Een paar maanden geleden kwam Lucas, student Human Movement Sciences, Juan tegen, een alumnus van Governance and Leadership in European Public Health, tijdens een Maastricht Social Run. Een gesprek over trainen voor...

• Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs