Promotie Mw. Melanie Kleynen, MSc.
Promotores: prof.dr. A.J.H.M. Beurskens, prof.dr. R.S.W. Masters
Co-promotores: dr. S.M. Braun; dr. S.M. Rasquin
Trefwoorden: neurologische revalidatie, fysiotherapie, bewegen, leren, impliciet, expliciet
"Perspectives on theory and application of implicit and explicit motor learning in neurological rehabilitation"
Mensen die een beroerte hebben gehad moeten vaak bewegingen, zoals lopen, weer opnieuw leren. Dit kan op veel verschillende manieren. Fysiotherapeuten en andere zorgprofessionals kunnen verbale, gedetailleerde uitleg geven (expliciet leren), of patiënten meer onbewust (impliciet) laten ervaren hoe ze beter kunnen bewegen door bijvoorbeeld een beeldspraak of uitdagende omgeving te gebruiken. In dit project zijn de kennis en ervaringen van internationale experts over expliciete en impliciete manieren van aanleren van bewegingen gebundeld in een denkmodel voor therapeuten. Uit toegepaste studies komt naar voren dat impliciet leren hanteerbaar lijkt en het lopen van patiënten kan verbeteren.
Lees ook
-
Promotie Veerle Marieke Wintraecken
"The impact of omitting sentinel lymph node biopsy on radiation therapy adherence, patient-reported outcomes, and cost effectiveness"
30 jun -
Promotie Katharina Rosteius
"To The Roots: Green Care Farms as long-term care setting for people living with dementia"
30 jun -
Promotie Max Hubertus Mathias Carolus Scheepers
"Reducing the Impact of the Surgical Knife in (Para-) Thyroid Surgery Innovative Preoperative Diagnostics in Minimally Invasive Parathyroid and Thyroid Surgery"
1 jul