Promotie Mw. Melanie Kleynen, MSc.
Promotores: prof.dr. A.J.H.M. Beurskens, prof.dr. R.S.W. Masters
Co-promotores: dr. S.M. Braun; dr. S.M. Rasquin
Trefwoorden: neurologische revalidatie, fysiotherapie, bewegen, leren, impliciet, expliciet
"Perspectives on theory and application of implicit and explicit motor learning in neurological rehabilitation"
Mensen die een beroerte hebben gehad moeten vaak bewegingen, zoals lopen, weer opnieuw leren. Dit kan op veel verschillende manieren. Fysiotherapeuten en andere zorgprofessionals kunnen verbale, gedetailleerde uitleg geven (expliciet leren), of patiënten meer onbewust (impliciet) laten ervaren hoe ze beter kunnen bewegen door bijvoorbeeld een beeldspraak of uitdagende omgeving te gebruiken. In dit project zijn de kennis en ervaringen van internationale experts over expliciete en impliciete manieren van aanleren van bewegingen gebundeld in een denkmodel voor therapeuten. Uit toegepaste studies komt naar voren dat impliciet leren hanteerbaar lijkt en het lopen van patiënten kan verbeteren.
Lees ook
-
Promotie Emmanuel Tan Chee Peng
"Beyond Hogwarts and Sorting Hats: How a House System shapes medical student support"
10 jun -
Promotie Mariia Denisova
"Co-construction of reliable knowledge, good care and profit-making: The ambivalent role of private clinics in Russian healthcare"
10 jun -
Promotie Charlotte Merel Marije Peters
"Beyond The Red Lights: Understanding the STI/HIV burden and sexual healthcare needs of home-based and migrant sex workers"
11 jun