COV 19 HEADER IMG

UM & COVID-19

Fase IV: Rood

Om onderwijs bij een opleving van het coronavirus, door te laten gaan zijn er 4 fases met maatregelen om besmettingen te beperken.

Als het aantal besmettingen toeneemt, zal eerst "Fase II Groen" van kracht worden. Als het aantal besmettingen blijft toenemen treedt 'Fase III Oranje in werking, gevolgd door 'Fase IV: Rood'.

In 'Fase IV Rood' gelden de volgende maatregelen:

Aanvullende maatregelen

• Gebruik zelftesten twee keer per week om jezelf en anderen te beschermen
  • Aanvullende aandacht voor risicogroepen voor een ernstige ziekteverloop van COVID-19 en de sociale functie van het onderwijs.
  • Onderwijsinstelling zijn open maar met vergaande contactbeperkende maatregelen zoals looproutes en het dragen van mondkapjes
  • Maximaal 50% gelijktijdige aanwezigheid studenten en docenten in ruimtes en op locatie
  • Maximale spreiding van onderwijsactiviteiten in tijd en ruimte
  • Intensiever gebruik afstandsonderwijs
  • Thuiswerkadvies voor medewerkers
Welzijn in tijden van COVID-19

Reizen & internationale mobiliteit

Internationale reizen voor studenten en medewerkers
De UM kijkt wat onderzoek en onderwijs betreft over de landsgrenzen heen. Hierbij houdt de UM houdt rekening met de overheids richtlijnen en de algemene reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Richtlijnen voor studiereizen voor UM-studenten vind je hier. Medewerkers kunnen de richtlijnen voor dienstreizen voor medewerkers hier op intranet vinden.

Reizen naar Maastricht
(Aankomende) studenten en medewerkers kunnen via deze website nagaan welke regels en voorschriften van toepassing zijn.

Werken en studeren vanuit huis

In Fase IV: Rood werken en studeren we allemaal weer vanuit huis. Daarbij moeten we allemaal zowel onze werk- als thuissituatie aanpassen en werk en privé in balans brengen Om je daarbij te helpen vind je hier informatie over veilig (thuis)werken en studeren als deze maatregel wordt ingevoerd.