Olajide Olugbade, MA European Studies on Society, Science and Technology

Mijn naam is Olajide Olugbade, ik kom uit Nigeria. Ik studeer het masterprogramma European Studies on Society, Science and Technology (ESST). Ik heb een bachelordiploma Projectmanagement en heb gewerkt als managementconsultant met een focus op governance, risico en compliance.

Ik was geïnteresseerd in het begrijpen van de maatschappelijke implicaties van de nieuwe vooruitgang in wetenschap en technologie in de vierde industriële revolutie en hoe deze kunnen worden ingezet voor het grotere goed. Mijn studie ESST heeft me met nog meer in aanraking gebracht dan ik had verwacht. Mijn favoriete vak tot nu toe was Politics of Knowledge vanwege de toenemende relevantie ervan voor de zeer omstreden maatschappij waarin we nu leven. Ik kan met een gerust hart zeggen dat de STS-discipline in Nederland een van de sterkste ter wereld is. Ik vond het geweldig om met studenten uit verschillende culturen en vakgebieden om te gaan tijdens tutorialdiscussies en te leren van hun verschillende perspectieven. Ik vind het ook leuk om als studentvertegenwoordiger van mijn opleiding deel te nemen aan studenten- en faculteitsactiviteiten. Ik ben absoluut dol op het Bandito-restaurant op de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen en zal het erg missen tijdens mijn uitwisseling in het buitenland. Ik ben blij dat ik aan de Universiteit Maastricht ben komen studeren.

Olajide Olugbade
Maart 2022