Jascha de Nooijer ontvangt Comeniusbeurs

Afgestudeerden worden vandaag de dag geconfronteerd met toenemende eisen om in interprofessionele teams te werken, maar ze worden voornamelijk opgeleid binnen hun eigen vakgebied. Jascha de Nooijer wil deze kloof overbruggen door de interprofessionele identiteit te bevorderen, wat essentieel is voor interprofessionele samenwerking.

Het project heeft als doel om onderwijs te ontwikkelen waarin studenten van verschillende bacheloropleidingen samenwerken met zorgprofessionals aan duurzaamheidsvraagstukken (zoals recycling en voedselkeuzes in de kantine). Deze samenwerking zal niet alleen de interprofessionele identiteit bevorderen, maar ook vaardigheden die professionals nodig hebben om goed samen te werken. Bovendien biedt het inzicht in toekomstige carrièremogelijkheden en wat het betekent om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Door dergelijke complexe uitdagingen aan te pakken via multidisciplinaire samenwerking, wil Jascha de Nooijer een "droomteam voor een groene toekomst" creëren. De ervaringen zullen studenten een dieper begrip geven van hun eigen beroep en de beroepen van hun collega's. Ze zullen geïnspireerd worden door een authentieke leeromgeving die verder gaat dan traditionele academische cursussen, waardoor ze kennis kunnen toepassen in real-world contexten. Daardoor zullen ze beter voorbereid zijn om de arbeidsmarkt op te gaan of om verder te gaan met vervolgstudies.

Naast Jascha de Nooijer werken dr. Renee Stalmeijer, prof.dr. Simon Beausaert, prof.dr. Hans Savelberg, Fabienne Crombach en Maud Huynen aan het project.