10 sep 14 sep

1ste Euregio Summer School - Improving Inclusive Mobility in the Digital Age

Het hoofddoel van de 1e Euregio Summer School is om een grensoverschrijdend perspectief voor studenten te openen, binnen een innovatief drienationaal evenement (BE, DE, NL).

De Euregio Summer School is een gezamenlijk programma van toonaangevende universiteiten in de Euregio Maas-Rijn.

Door gebruik te maken van de digitalisatie, zul je werken in interdisciplinaire en internationale groepen op het gebied van zelfgeselecteerde uitdagingen met betrekking tot mobiliteits- en toegankelijkheidskwesties in de EMR.

Onze gezamenlijke doelstellingen zijn slimme oplossingen voor het welzijn van alle burgers binnen de Euregio! Jouw ontwikkelde, versterkte en voorgedragen output zou mogelijk kunnen bijdragen aan praktische oplossingen op het gebied van integratie van benadeelde burgers, de lage mate van perceptie van grensoverschrijdend openbaar vervoer of de matige verwevenheid tussen studenten in de EMR.

We kijken uit naar jullie komst!

Jullie HYPEREGIO-Team en Partners

Wanneer en waar?
10 - 14 September 2018
(optionele aankomst op 9 September)

Locaties:
• Basiskamp: Corda Campus Hasselt – het leidende techniek campus in the Euregio en locatie van talloze innovatieve startups (www.cordacampus.com).
• Euregionale uitstapjes naar Aken, Heerlen, Luik en Maastricht field trips to Aachen, Heerlen, Liège and Maastricht
• Accommodatie: Hostel H., Hasselt (B)

Voordelen:
• Ervaar onze unieke interdisciplinaire en interculturele aanpak
• Verbeter je creatieve denkvermogen over innovatie
• Breid je netwerk uit door euregionale samenwering
• Leer de Euregio en de prachtige steden van alle regio's kennen.

Voor meer informatie, zie de programma-flyer.

Ben jij een student in de Euregio Maas-Rijn, en ben jij geïnteresseerd in interculturele en interdisciplinaire interactie? Wil jij de Euregio verbeteren?

Stuur dan je aanvraag (korte motivatiebrief, CV en kopie van je cijferlijst) naar:

Drs. Veronique Eurlings

Veronique.eurlings@maastrichtuniversity.nl.

Tel.: +31 43 388 32 33

Wil je de Euregio verbeteren?
Meld je aan!

• 08 mei 30 jun

Globalization & Law Network Seminar Series 2023 - 2024

Het Globalisation & Law Network is samengesteld door een groep onderzoekers van de Universiteit Maastricht, met verschillende achtergronden, die vanuit een holistisch perspectief de rol van het recht in een globaliserende samenleving bestuderen. Uitgenodigde experts geven een presentatie over een...