Ali Juma Taqavi, MA Globalisation and Development Studies

Ik ben Ali Juma Taqavi uit Afghanistan. Ik doe een master in Globalisering en Ontwikkelingsstudies aan de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen. Ik heb mijn bachelor Politicologie en Bestuurskunde gedaan.

Mijn favoriete onderdeel is de goede balans tussen theorie en praktijk in het GDS-programma, waar een mix van globaliseringsgeschiedenis en -perspectieven, hedendaagse wereldwijde uitdagingen rond migratie en ontwikkeling, en praktische vaardigheden in onderzoek, interviewen, verslaglegging en projectontwikkeling. Tegelijkertijd biedt het programma genoeg vrijheid in het kiezen van cursussen buiten het programma voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden wil uitbreiden buiten wat GDS biedt.

Mijn favoriete cursus in het programma is de cursus Makelaars en vertalers. Als je aan het programma begint, denk je dat je wordt blootgesteld aan het sprookje van ontwikkelingsstudies. Het programma stelt ons echter bloot aan genoeg kritische, onbevooroordeelde literatuur over het hele idee van globalisering en ontwikkeling.

Het studentenleven in Maastricht was geweldig. De Universiteit Maastricht bood me genoeg ondersteuning buiten de universiteit, waaronder hulp met mijn huisvesting. Omdat ik een niet-Europese achtergrond heb, zorgden de universiteit, de faculteit en het personeel ervoor dat ik te allen tijde op de hoogte was van de hulp buiten mijn studie. Het voelt goed om te weten dat je niet alleen bent op de nieuwe plek en dat er iemand voor je is als je die nodig hebt.

I was lucky enough to get a scholarship through the Open Society Foundation and Maastricht University which makes my student experience extra special

Ali Juma Taqavi
Maart 2022