Inschrijving
Als je bent toegelaten tot een opleiding aan de Universiteit Maastricht (UM), moet je je inschrijven voor de opleiding om officieel student te worden. Voor elk nieuw studiejaar moet je je opnieuw inschrijven.
Op de volgende pagina's vind je informatie over verschillende onderdelen van je inschrijving:
- Gewaarmerkte kopie van je diploma/cijferlijst
Bij je eerste inschrijving aan de UM moet je een gewaarmerkte kopie van je diploma en je cijferlijst inleveren.
- Afstudeerverklaring
Als je (nog) niet in het bezit bent van je vorige diploma voordat je studie begint, moet je een Afstudeerverklaring indienen.
- UM e-mailaccount, UMcard en Bewijs van Inschrijving
Bij inschrijving ontvang je een UM e-mailaccount, een UMcard en een Certificaat van Inschrijving.
- Herinschrijven: bachelor- en masteropleiding
Voor elk nieuw studiejaar moet je je opnieuw inschrijven via Studielink en eventuele openstaande taken in de MyApplication portal voltooien.
- Koppel My Timetable aan jouw digitale agenda
Leer hoe je je lesroosters kunt koppelen aan je persoonlijke digitale agenda.
- Afstuderen
Ontdek wat je moet doen om af te studeren en hoe je lid kunt worden van onze alumnigemeenschap, het internationaal erkende diplomasupplement en het oriëntatiejaarvisum voor niet-EU/EEA-studenten.
- Onderbreken van je studie
Als je erover denkt om je studie op te schorten om een tussenjaar te nemen of om een andere reden, dan zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.
- Stoppen met je studie
Ontdek wat je moet regelen als je je studie beëindigt, ongeacht of je gaat afstuderen of je gaat uitschrijven zonder je diploma te halen.
- Regelingen en besluiten van de Universiteit Maastricht
Hier vind je het universiteitsreglement, de inschrijvingsbepalingen, het studentenstatuut en de Onderwijs- en Examenregeling (OER).