Basisscholieren houden grote achterstanden bij rekenen en spelling
Kinderen van lageropgeleide ouders halen hun leervertraging sneller in dan de kinderen van hogeropgeleide ouders. „In het begin van de coronacrisis zagen we dat de ongelijkheid tussen leerlingen snel groter werd. Daar hebben scholen op gereageerd door heel gericht veel tijd en energie in deze groep te stoppen.”, aldus Carla Haelermans, Hoogleraar onderwijseconomie in een achtergrondverhaal in NRC
Lees ook
-
Discriminatie zorgt ervoor dat vrouwen minder willen werken
Recent onderzoek van wetenschappers aan de Universiteit Maastricht (UM) en de Universiteit van Aarhus in Denemarken werpt nieuw licht op de loonkloof tussen mannen en vrouwen. Discriminatie zorgt er namelijk voor dat vrouwen minder uren willen werken.
-
Ondernemen met een maatschappelijke opdracht
Abel Diaz Gonzalez vertelt over de uitdagingen voor sociale ondernemers, hoe hij bijdraagt aan een ondersteunend ecosysteem voor zulke ondernemers, hoe zijn studenten hem optimistisch stemmen over de toekomst en waarom de UM gastvrouw mag zijn van de volgende IABS-conferentie Redesigning business...
-
Lisa Brüggen benoemd bij Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen
De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) heeft SBE professor Lisa Brüggen benoemd tot wetenschappelijk lid.