Prof. dr. Lorenzo Moroni benoemd tot wetenschappelijk directeur MERLN ad interim

Per 1 februari 2022 is prof. dr. Lorenzo Moroni benoemd tot wetenschappelijk directeur MERLN ad interim.

Lorenzo Moroni is hoogleraar Biofabrication for Regenerative Medicine en sinds de start van het instituut in 2014 werkzaam voor MERLN. Hij volgt prof. dr. Pamela Habibovic op, die benoemd is tot Rector Magnificus bij Universiteit Maastricht.

• Rianne streeft ernaar om met behulp van data science waarde te creëren voor artsen en patiënten bij Maastro.

• Hoe ziet de duurzame stad van de toekomst eruit? Om die vraag te beantwoorden moet je niet alleen te rade gaan bij experts, zegt postdoctoraal onderzoeker Özlemnur Ataol. Ook de jongste gebruikers van de stad, kinderen en jongeren, moeten gehoord worden. Een stad waarin zij kunnen floreren, is...

• Gerco Onderwater onderzoekt hij de smaak van het heelal en bewaakt hij de smaak van het Maastricht Science Programme. Tijdens zijn oratie, 31 mei, geeft hij een voorproefje van zijn werk voor beiden.