SBE krijgt vijf-jarige heraccreditatie EQUIS!

De School of Business and Economics (SBE) heeft een verlenging van de EQUIS-accreditatie voor de maximale duur van vijf jaar gekregen. Deze prestatie betekent een verlenging van SBE's lidmaatschap van een toonaangevend internationaal systeem voor kwaliteitsbeoordeling, verbetering en accreditatie van instellingen voor hoger onderwijs op het gebied van management en bedrijfskunde. Het doel hierbij is om de standaard van managementonderwijs wereldwijd te verhogen.

“De vijfjarige heraccreditatie van SBE getuigt niet alleen van de hoge kwaliteit van ons onderzoek, onderwijs en impact, maar ook van de goede onderliggende processen. Wat me vooral trots en blij maakt, is dat EQUIS ons prees voor onze duidelijke strategie en focus op onderzoeks intensieve maatschappelijke impact! Proficiat en goed gedaan aan heel SBE – en natuurlijk aan de UM!” - Peter Møllgaard, decaan van de Maastricht University School of Business and Economics.

"De SBE-gemeenschap is trots op de EQUIS-erkenning van SBE's collegialiteit, onderwijs van wereldklasse en impactvol onderzoek." - Gaby Odekerken - Schröder, Associate Dean voor internationalisering en samenwerking.

Triple Crown Accredited

Naast onze EQUIS-accreditatie heeft SBE ook AACSB-accreditatie (VS) en AMBA-accreditatie (VK) gekregen, waarmee SBE bij de 1% van de business schools hoort die Triple Crown Accredited is.

Over EQUIS

Het EFMD Quality Improvement System (EQUIS) werd in 1997 opgericht, gericht op internationalisering, respect voor diversiteit en het belang van zakelijke verbinding. Het doel van EQUIS is niet alleen om business schools te accrediteren, maar ook om de kwaliteit van managementonderwijs wereldwijd te verbeteren. Sinds januari 2013 heeft het EQUIS-beoordelingsproces ethiek, verantwoordelijkheid en duurzaamheid volledig ingebed.

EQUIS vergelijkt elke school met internationale normen, waarbij tien verschillende gebieden grondig op kwaliteit worden gecontroleerd. Namelijk bestuur, programma's, studenten, faculteit, onderzoek, internationalisering, ethiek, verantwoordelijkheid en duurzaamheid, en bij de praktijk. De kwaliteit wordt vervolgens peer-reviewed door een raad van ervaren senior managers.