Jubileumboek Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Nu te koop: Jubileumboek Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Ter ere van het 35-jarig bestaan van de Maastrichtse Faculteit der Rechtsgeleerdheid heeft de faculteit een jubileumboek uitgebracht. In het boek wordt de historie en de ontwikkeling tot de hedendaagse faculteit beschreven, aangevuld met vele oude en nieuwe foto’s. Het boek is voor € 34,50 (€ 29,50 voor studenten met een geldige UM-studentenkaart) te koop bij boekhandel De Tribune in Maastricht.

FL_Jubileumvoorkant_boek.jpg

In september 1981 stapte een handvol pioniers, gewapend met een pen en een pakje zakdoekjes, het voormalig Jezuïetenklooster aan de Tongersestraat in Maastricht binnen, vastbesloten een nieuwe, frisse opleiding Nederlands Recht op te zetten, gestoeld op een nieuwe onderwijsmethode: Probleemgestuurd Onderwijs. Op 6 september 1982 begonnen de eerste 99 dappere proefkonijnen aan deze nieuwe opleiding, in een hoekje van het Jezuïetenklooster, omdat de verbouwing van de Nieuwenhof nog niet was afgerond. En nu, anno 2018, is dit experiment uitgegroeid tot een volwaardige faculteit die ruim 2800 studenten en 250 stafleden herbergt. Een volwassen faculteit, met drie bacheloropleidingen, negen masterprogramma’s en een internationale blik.

Jubileumboek
In het academisch jaar 2016-2017 vierde de Maastrichtse Faculteit der Rechtsgeleerdheid haar 35-jarig bestaan. Ter gelegenheid van deze verjaardag verscheen een jubileumboek getiteld ‘Onconventionele Juristen. Vijfendertig jaar Rechtsgeleerdheid in Maastricht’. De kern van het boek bestaat uit interviews met en door mensen die betrokken zijn geweest bij de belangrijkste ontwikkelingen van de faculteit in de afgelopen vijfendertig jaar. Een korte geschiedschrijving voorziet de interviews van de nodige context en het geheel wordt verluchtigd door meer dan honderd foto’s ‘uit de oude doos’. Het (Nederlandstalige) boek is te koop bij boekhandel De Tribune in Maastricht voor € 34,50. Op vertoon van een geldige UM-studentenkaart krijg je € 5 korting.

Meer achtergrondinformatie vind je ook in het blog dat reeds eerder over het jubileumboek werd geschreven.