Maastrichtse wetenschapper in Theater aan het Vrijthof
Marieke Dewitte is één van de wetenschappers die op dinsdag 10 oktober optreedt in het Maastrichtse theater aan het Vrijthof tijdens de theatertour van de Universiteit van Nederland. Marieke is klinisch psycholoog en seksuoloog en onderzoekt seksuele interactie tussen koppels in het sekslab in Maastricht en weet alles over seksuele opwinding.
Interactieve theaterlezingen door topwetenschappers
De lezingen en experimenten in de theatertour gaan over onderwerpen als geld, klimaat, AI/toekomst, liefde/seks, gezond leven, muziek, hersenen, cultureel erfgoed, misdaad, eten, ruimte/ruimte, evolutie/dierenrijk, natuur/scheikunde en geschiedenis.
Geen lange praatjes, maar goede interactieve verhalen waar je iets van leert en om moet lachen. Iets triviaals blijkt ineens heel waardevol als je er met een wetenschappelijke blik naar kijkt.
Voor de Universiteit van Nederland heb je geen diploma nodig, iedereen is welkom. De Universiteit van Nederland, met een maandelijks bereik van 1,2 miljoen volgers, brengt met deze Live show in Maastricht de wetenschap dichter bij jou. En dat onder de bezielende leiding van presentator en komiek Fuad Hassen. Omdat wetenschap leuk is en voor iedereen.

Lees ook
-
Nederlandse Onderwijspremie voor UM-project Study Smart
Het interfacultaire onderwijsinnovatieproject Study Smart van Universiteit Maastricht (UM) is één van de drie winnaars van de Nederlandse Onderwijspremie 2025. Dat is dinsdag bekend gemaakt tijdens het Comenius festival in Den Haag.
-
Maastricht University erkend als topinstelling in CEO Magazine’s 2025 Green MBA Rankings
Wij zijn er trots op te kunnen delen dat Maastricht University School of Business and Economics is erkend als een topinstelling in de CEO Magazine 2025 Green MBA Rankings.
-
Taalbeleid in het Europees hoger onderwijs
De toegenomen verengelsing van het hoger onderwijs staat in diverse Europese landen ter discussie. Hoe ziet een evenwichtig taalbeleid er uit dat recht doet aan zowel het steeds internationaler karakter van het hoger onderwijs als de taalgebonden culturele identiteit van een land? Tijdens een...