Eerste plaats en medailles voor FASoS programmas in Elsevier Beste Studies 2019

In de Elsevier Beste Studies 2019 ranking, zijn de bachelor programmas European Studies en Arts and Culture eerste geworden in hun categorie.

Binnen de masterprogrammas eindigde de research master in Cultures of Art, Science and Technology (CAST) als eerste en zowel de research master European Studies (RMES) als de master European Studies on Society, Science and Technology (ESST) ontvingen bronzen medailles. De rangorde van Elsevier is gebaseerd op de Nationale Studentenenquête.

De ranglijst is samengesteld uit beoordelingen van studenten in zes categorieën: faciliteiten, onderwijs, opzet van de programma's, docenten, toetsen, organisatie en communicatie. Binnen de BA European Studies zijn studenten zeer tevreden over de opzet van het programma (79%) en 84% zou het programma bij anderen aanbevelen. 85% van de studenten is tevreden met de internationalisering.
Binnen de BA Arts and Culture zijn studenten tevreden over de docenten (72%) en 73% zou het programma aan anderen aanbevelen. 75% van de studenten is tevreden met de internationalisering.
Binnen CAST is 79% van de studenten over het algemeen tevreden over het programma. Ze zijn vooral tevreden over de docenten (89%), het onderwijs (84%) en de manier van toetsen (83%). 86% van de studenten is tevreden met de internationalisering. De bronzen medailles toegekend aan de RMES en ESST betekenen dat de programma's een jaar lang aan de top van hun categorieën staan.

Elsevier Best Studies Ranking 2019

• Filosofe Maud Oostindie van de Universiteit Maastricht is één van de nieuwe ‘Faces of Science’ die vandaag gepresenteerd werden door de KNAW. Via blogs en vlogs gaat zij laten zien hoe haar leven als beginnend wetenschapper eruitziet.

• Levende hersenen in een laboratorium en onderzoek naar internetvrijheid. Maar liefst twee wetenschappers van Universiteit Maastricht zijn dit jaar genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs. Breng jij ook je stem uit?

• Klimaat, oorlog en oplevend nationalisme: mondiale samenwerking rammelt aan alle kanten. Toch pleit hoogleraar Mathieu Segers nog voor Europees leiderschap: ‘Als dood en verderf om zich heen grijpen, en er eigenlijk geen licht meer lijkt te zijn, ontstaan vaak de meest briljante plannen.’