15e plaats in QS Top 50 Under 50

De Universiteit Maastricht (UM) heeft de vijftiende plaats behaald in de QS Top 50 Under 50, de ranking van de beste universiteiten ter wereld die jonger dan vijftig jaar zijn. Deze moet niet verward worden met de Times Higher Education Young University Ranking, die dezelfde deelname-eisen hanteert, en waarop de UM dit jaar vijfde werd.

De methodologie is dezelfde als van de QS World University Rankings: de prestaties van de universiteit worden gemeten aan de hand van zes indicatoren: wetenschappelijke reputatie (40% van de totaalscore), reputatie als werkgever (10%), onderzoekscitaties per wetenschapper (20%), academici/studenten-ratio (20%), aandeel internationale studenten (5%) en aandeel internationale academici (5%). De Universiteit Maastricht is in 1976 opgericht.

• De Universiteit Maastricht draagt zorg voor veel markante gebouwen die we allemaal kennen. Door ze een nieuwe bestemming te geven, behouden we deze iconen en geven we ze een nieuwe invulling, waardoor ze het kloppende hart vormen van een bruisende stad.

• Vreedzame protesten bij FASoS terwijl het College van Bestuur en de faculteit blijven in gesprek met activisten.

• The Executive Board and the protesting students and staff have agreed that a small group of 'observers' can remain on the premises overnight, while the rest of the attendees have left the premises. This agreement specifically applies to the upcoming night and has been reached after a day of dialogue...