Valery Samantha Bermúdez García, MA Globalisation and Development Studies

Valery komt uit Bogotá, Colombia, heeft een bachelor in Government and International Relations van de Universidad Externado de Colombia in Bogotá en besloot naar Maastricht te komen voor de master Globalisation and Development Studies.

"Ik ontdekte het programma tijdens mijn online onderzoek. De Universiteit Maastricht heeft internationaal een zeer goede reputatie. Ik heb ook contact opgenomen met de vorige ambassadeur van dit programma. Ze legde me veel dingen uit, zoals de inhoud van het programma, het leven in Maastricht en ze gaf me een aantal belangrijke tips. Mijn besluit stond vast, dus ik schreef me in en ik werd aangenomen. Na afloop heb ik de vorige ambassadeur persoonlijk bedankt. Ik heb ook naar andere universiteiten in Europa gekeken, maar de Universiteit Maastricht sprong er in zoveel opzichten uit. Tijdens het hele proces was iedereen erg behulpzaam en vriendelijk, waardoor ik me welkom voelde. Als ik afgestudeerd ben, wil ik gaan werken voor een niet-gouvernementele organisatie (NGO) of een internationale instelling voor ontwikkelingslanden, misschien als consultant. Na deze masteropleiding heb ik alle tools en kennis die ik nodig heb om bij te dragen aan de verbetering van de omstandigheden in ontwikkelingslanden."

Valery Samantha Bermúdez García
Oktober 2019

Valery was Student ambassadeur van de MA Globalisation and Development Studies tijdens academisch jaar 2019-2020
 Bekijk haar ambassadeur video