Het eindrapport van het AHRC-project met Sheffield is gepubliceerd
Het eindrapport van het gezamenlijke AHRC Classical Music Network, een gezamenlijk project van het Sheffield Performer & Audience Research Center (SPARC) en MCICM, is nu beschikbaar.
Tijdens dit project wilde het netwerk begrijpen hoe klassieke muziek deel uitmaakt van de kunstscène in verschillende steden, waaronder Birmingham, Cardiff, Glasgow, Leeds en Liverpool in Groot-Brittannië, Graz, Oostenrijk en Groningen, Nederland.
Het eindrapport bevat hoogtepunten van de bevindingen van elke stad, evenals overlappende thema's en problemen. Het rapport is beschikbaar in het Engels, Nederlands en Duits en kan direct worden gedownload op de netwerkwebsite.
We willen graag het onderzoeksnetwerkteam bedanken: Karen Burland, Kirsty Devaney, Karolien Dons, Emily Doolittle, Laura Hogg, Karoly Molina, Jennie Joy Porton, Sarah Price en Constanze Wimmer; onze adviesraadleden, maar ook deelnemers die hebben deelgenomen aan de onderzoeken en interviews.
Het netwerk wordt mogelijk gemaakt dankzij een subsidie van de Arts and Humanities Research Council in Groot-Brittannië.
Bezoek de netwerkwebsite voor meer informatie over het netwerk, inclusief aankomende evenementen en onderzoek.
Voor meer informatie over SPARC kunt u terecht op hun website.
Lees ook
-
Samen bouwen aan een toekomstbestendig kennis- en innovatie-ecosysteem in Noord-Limburg
HAS green academy en de Universiteit Maastricht hebben op 12 juni een intentieverklaring ondertekend voor verdere samenwerking. Een belangrijke stap richting een meerjarige, strategische samenwerking in Venlo, waarin we onze krachten bundelen voor de regio, specifiek gericht op de Brightlands Campus...
-
Maastricht Montesquieu Instituut (MMI) opgeheven per 1 september 2025
MMI wordt per 1 september 2025 opgeheven; onderzoek wordt elders voortgezet.
-
De UM staat pal voor academische vrijheid en internationaal recht
De wereld beleeft onrustige tijden. Het verschrikkelijke geweld in onder andere Gaza en Oekraïne, maar ook anti-academische tendensen in bijvoorbeeld de Verenigde Staten, leiden ook bij ons tot discussies: van hoe universiteiten zich moeten verhouden tot ontwikkelingen in de wereld, tot hoe we...