International Open Access Week 2021

Vier de Internationale Open Access Week 2021 met de UB

Open Access is een essentiële pijler van het Open Science-beleid van de UM. De Universiteitsbibliotheek zet zich het hele jaar door actief in om Open Access aan de Universiteit Maastricht te promoten. Niet alleen door informatie en ondersteuning te bieden, maar ook door overeenkomsten aan te gaan met uitgevers om publicatiekosten te verlagen en alternatieve manieren van Open Access te ondersteunen. Maar omdat het deze week International Open Access Week is, vieren we dit met extra aandacht voor nieuwe ontwikkelingen, diensten en tips.

Tijdens de International Open Access Week, 25-31 oktober, lanceren we de nieuwe en verbeterde Open Access Journal Browser, het belangrijkste hulpmiddel voor onze wetenschappers om meer te weten te komen over OA-publicatiekortingen en OA-deelopties. Ook vindt de eerste editie van de FAIR for Qualitative Data plaats. En samen met alle Nederlandse universiteiten presenteren we A Practical Guide to Preprints om wetenschappelijke communicatie te versnellen.

We zullen ook een paar Open Access-mythen doorbreken, en je bent van harte welkom tijdens twee Open Access Drop-In-sessies om te praten over publicatieproblemen. We sluiten Open Access Week 2021 af met een speciale OA-uitgave van onze Library+ Research-update.

Volg deze link voor een compleet overzicht en zeven manieren om International Open Access Week 2021 met ons te vieren.