SAP Cloud live vanaf 8 juni

Met de livegang van SAP Cloud op 8 juni kunnen UM-medewerkers voortaan allerlei personeels-, inkoop- en financiële zaken handig online regelen. Het nieuwe SAP Cloud vervangt diverse oude systemen en zorgt ervoor dat we als universiteit volop integraal en digitaal kunnen werken en beter inzicht krijgen in onze data.

Het vervangen van de oude systemen neemt enkele jaren in beslag en gaat in stappen. We starten met de digitalisering van een groot deel van de HR-processen in Employee Self Service (ESS) en Manager Self Service (MSS) onder de overkoepelende naam SAP SuccessFactors HRM.

Bestellingen kunnen daarnaast vanaf 8 juni praktisch online met het klantgerichte systeem SAP Ariba Guided Buying worden gedaan. En verder kunnen budgethouders financiële rapportages inzien, opdrachten tot facturatie geven en financiële maandrapportages draaien met SAP S/4HANA.

Vind snel je weg met deze hulp en ondersteuning
Voor al deze zaken worden webinars georganiseerd, zijn instructiefilmpjes en Quick Reference Cards of werkinstructies gemaakt, die je kunt terugvinden op de intranetpagina Integrale Bedrijfsvoering . Voor ESS is daarnaast ook een handige korte handleiding opgesteld voor een snelle start in het nieuwe systeem.

SAP Cloud is gebruikersvriendelijk en we verwachten dat iedereen redelijk intuïtief zijn/haar weg zal vinden. Het is misschien even wennen, maar je staat er niet alleen voor. Door samen de schouders onder het programma Integrale Bedrijfsvoering te zetten en elkaar te helpen, zal SAP snel wennen.

Lees ook

Meer nieuws