Michelle Vellinga, Omnichannel Project Manager Noord Europa bij Sanofi
Om een masteropleiding te volgen die gezondheid en communicatie combineert, verhuisde Michelle Vellinga van Amsterdam naar onze UM-gemeenschap in Maastricht. In haar eigen woorden was de keuze voor Universiteit Maastricht de beste beslissing die ze tijdens haar studentenleven heeft genomen.
Michelle had altijd al interesse om te werken op het snijvlak van gezondheid en communicatie. Ze behaalde twee bachelordiploma's aan de Universiteit van Amsterdam; één in sociale wetenschappen en één in communicatie. Voor haar master zocht Michelle naar een programma dat haar twee bachelors kon combineren. Na een bezoek aan onze Master's Open Dag en een open gesprek met voormalig programma-coördinator Jascha de Nooijer, schreef Michelle zich in voor de masteropleiding Health Education and Promotion. Michelle: "Zowel op academisch als persoonlijk niveau was het echt het beste jaar van mijn studentenleven. Ik heb veel geleerd en was omringd door andere mensen die nieuw waren in Maastricht, wat heeft geleid tot blijvende vriendschappen. Maastricht zelf is ook een geweldige kleine studentenstad met veel culinaire opties".
Michelle herinnert zich ook de projecten die ze samen met haar medestudenten heeft gedaan en hoe goed die projecten pasten bij haar studiedoelen. "We kregen veel vrijheid. Als een student geïnteresseerd was in HIV, kon hij het hele jaar aan dat onderwerp werken. Ik koos ervoor om aan verschillende projecten te werken, zoals pesten op school of mensen helpen stoppen met roken." Michelle nam ook deel aan het PREMIUM Honours programma voor getalenteerde studenten, waarin ze drie maanden bij Philips werkte om mee te helpen aan de ontwikkeling van een app voor mentale fitnesstraining. "Daarna ging ik naar Oslo voor mijn scriptie over het bevorderen van het eten van fruit en groenten door peuters in een kinderopvangomgeving. Ik kan zeggen dat ik elke kans die Universiteit Maastricht mij bood, heb benut."
Michelle's persoonlijke missie is 'vooruitgang met een doel'. Om impact te creëren in het leven van mensen en gezond gedrag, werkt ze voor bedrijven die haar overtuigingen delen. "Sinds 2021 ben ik de projectmanager voor Noord-Europa bij Sanofi. Een biofarmaceutisch bedrijf dat streeft naar het verbeteren van de gezondheid van mensen en het voorkomen van ziekten. Mijn belangrijkste verantwoordelijkheid is het ondersteunen van teams in heel Noord-Europa om hen te helpen transformeren naar gezondheidsbevorderingsstrategieën." Bijvoorbeeld werkte Michelle aan 'diabetes digest', een programma dat informatie verstrekt over diabetes vanuit het perspectief van een arts. "Gewoonlijk sturen bedrijven informatie vanuit hun eigen perspectief. Om ervoor te zorgen dat we een platform creëerden dat zorgprofessionals nuttig zouden vinden, spraken we met artsen en vroegen we hen wat zij belangrijk vonden en de beste manier om het te presenteren. Op basis van dat onderzoek hebben we een platform ontwikkeld met video's en podcasts die inzicht geven in bijvoorbeeld nierschade of geestelijke gezondheidsproblemen, allemaal gerelateerd aan diabetes. Elke zorgprofessional kan de website bezoeken en snel meer te weten komen over de effecten van diabetes."
In haar vrije tijd ondersteunt Michelle non-profitorganisaties als strategische partner en mede-oprichter van de Mission Motor. "Er zijn veel non-profitorganisaties die gepassioneerd zijn over het welzijn van mensen en dieren. Echter, ze hebben vaak gebrek aan kennis over ondernemerschap en strategieontwikkeling. Daar ondersteunen we hen door workshops en tools aan te bieden, om te groeien als organisatie en meer impact te creëren". De Mission Motor ondersteunt momenteel de 'Dierenvakbond', de 'Dierencoalitie' en 'Vissenbelangen' (dierenwelzijnsorganisaties) en de 'Volkskantine' (verstrekken van betaalbaar voedsel aan mensen met een lagere sociaaleconomische status).
Michelle gebruikt haar talenten op het gebied van communicatie en strategie om de gezondheid van mensen te verbeteren. "De masteropleiding Health Education and Promotion richt zich op gedragsverandering. Het biedt toegang tot een breed scala aan carrièremogelijkheden binnen de gezondheidssector. Het begrijpen van gedragsverandering en weten hoe je het kunt beïnvloeden, is belangrijk in elke baan, of je nu werkt aan campagnes, change-management of het ontwerpen van interventies op maatschappelijk niveau. Persoonlijk gebruik ik nog steeds mijn achtergrond en vaardigheden om organisaties op strategisch niveau te helpen. Dat is wat ik zo leuk vind aan de master."
Lees ook
-
Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs
-
We ontdekken elke dag nieuwe dingen over medewerkers en studenten hier op onze faculteit. Dat Lieve wil dat gezondheidstips evidence-based zijn. Dat Alisa van Moskou naar Maastricht is verhuisd om eerstejaarsstudent Regenerative Medicine and Technology te worden. En dat Sofie haar master Health and Digital Transformation aan het afronden is met de overtuiging dat zorginnovatie en empathische zorg synergie hebben.
-
Alisa verhuisde op 17-jarige leeftijd van Moskou naar Nederland om eerstejaars bachelorstudent Regenerative Medicine and Technology (RMT) te worden. De avontuurlijke geest van Alisa drijft haar steeds naar gloednieuwe ervaringen, zoals de RMT bacheloropleiding en haar hobby Tribal Fusion dansen.