Mariolina Eliantonio en Paul Stephenson benoemd tot mededirecteuren van de UM Campus Brussel

Het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht (UM) heeft prof. dr. Mariolina Eliantonio en dr. Paul Stephenson met ingang van 15 augustus 2020 benoemd tot mededirecteuren van de UM Campus Brussel.

Mariolina Eliantonio is hoogleraar European and Comparative Administrative Law and Procedure bij de Faculteit der Rechten (FdR). In haar onderzoek richt ze zich op het toepassen van Europees recht in nationale en Europese rechtbanken. Ze coördineert de cursussen European and comparative administrative law. Eliantonio zal de functie van directeur bekleden.

Paul Stephenson is universitair docent bij de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen (FdCMW). In zijn onderzoek richt hij zich op EU-instituties, beleid rond evaluatie en audits, en financiële aansprakelijkheid met betrekking tot het EU-budget. Hij doceert European Studies en coördineert de cursussen. Stephenson zal de functie van adjunct-directeur bekleden.

Eliantonio en Stephenson opereren beiden vanuit Brussel en combineren hun directiewerk bij de Campus Brussel met hun reguliere taken bij hun eigen faculteiten. Daarmee dragen ze bij aan de verdere versterking van de banden tussen de UM en Europa (en de wereld). Eliantonio en Stephenson kennen de Campus Brussel goed en hebben als organisatoren van onderzoek, onderwijs, kennisoverdracht en beleidsevenementen een belangrijke rol gespeeld bij de groei van de Brusselse vestiging van de UM.

Het College van Bestuur verheugt zich op de samenwerking met de nieuwe mededirecteuren en het team van de Campus Brussel.

Kijk op de website van de Campus Brussel voor meer informatie en hoe je kunt profiteren van de mogelijkheden die voortvloeien uit de aanwezigheid in de hoofdstad van de EU, download deze brochure, of neem contact op met het team van de Campus Brussel via campusbrussels@maastrichtuniversity.nl.