Koninklijke onderscheiding voor dr. Sajjad Rahnama’i

Afgelopen donderdag ontving UM-collega dr. Mohammad Sajjad Rahnama’i in Heerlen een koninklijke onderscheiding, uit handen van Emile Roemer, plaatsvervangend burgemeester van de gemeente Heerlen. Sajjad Rahnama’i werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau voor zijn vele inspanningen voor de samenleving en het stimuleren van anderen.

Actief in de lokale politiek en Euregionale samenwerkingscommissies
Sajjad Rahnama’i was van 2006 tot 2018 gemeenteraadslid en fractievoorzitter in Heerlen. Daarnaast was hij lid van diverse lokale en grensoverschrijdende commissies waaronder: de rekenkamercommissie, het presidium, de Euregionale samenwerkingscommissie (Maastricht, Heerlen, Aken en Hasselt) MAHAL, de benoemingscommissie burgemeester van Heerlen en de Parkstad Raad.

Veel vrijwilligerswerk en inzet voor goede doelen
Naast zijn werkzaamheden voor de politiek  is Rahnama’i medeoprichter en bestuurslid van Stichting Niek, een organisatie die onderwijs- en stagemogelijkheden voor buitenlandse studenten, artsen en onderzoekers probeert te creëren. Daarnaast probeert Stichting Niek te helpen bij het verkrijgen van medicatie en medische zorg in afgelegen gebieden. Verder is Rahnama’i medeoprichter en bestuursvoorzitter van de stichting SURE (Society of Urological Research and Education); een stichting die lezingen en onderwijsactiviteiten organiseert voor aankomende urologen en wetenschappelijk onderzoek bevordert. Ook is hij betrokken bij het organiseren van het Simorq en is hij als arts betrokken bij de organisatie van sportevenementen zoals de Rabo Ronde en Cycle Cross in Heerlen.

Cum laude afgestudeerd en gepromoveerd
De op 18 mei 1979 in Teheran geboren Sajjad Rahnama'i woont sinds zijn 12de in Nederland. Hij slaagde cum laude voor zijn studie Geneeskunde aan de UM. In 2008 ontving hij een persoonlijke Mozaïek-prijs ​​van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) en in 2013 promoveerde hij cum laude op blaasfunctiestoornissen bij de vakgroep urologie van de UM. Op dit moment is hij universitair docent aan de UM en werkt hij als uroloog bij Uniklinik RWTH in Aken.

• De Universiteit Maastricht draagt zorg voor veel markante gebouwen die we allemaal kennen. Door ze een nieuwe bestemming te geven, behouden we deze iconen en geven we ze een nieuwe invulling, waardoor ze het kloppende hart vormen van een bruisende stad.

• Vreedzame protesten bij FASoS terwijl het College van Bestuur en de faculteit blijven in gesprek met activisten.

• The Executive Board and the protesting students and staff have agreed that a small group of 'observers' can remain on the premises overnight, while the rest of the attendees have left the premises. This agreement specifically applies to the upcoming night and has been reached after a day of dialogue...