Hackathon Success Formula: Pressure Cooking voor Essent
200 slimme en getalenteerde masterstudenten van de opleiding Marketing Strategy & Innovation aan de Maastricht University School of Business and Economics sloegen 7 weken lang de handen ineen en werkten in 39 teams aan innovatieve ideeën en oplossingen van buitenaf voor één bedrijf: energieleverancier Essent.
- Dit artikel wordt vervolgd in het Engels -
The teams were guided in a digital innovation sprint of 7 weeks, based on design thinking and coached by innovation trainers from UMIO’s Service Science Factory and with live coaching moments with Essent professionals, resulting in a super-powerful co-creation and explosion of fruitful ideas. Via this link, you can find the ideas of the 39 student teams, wrapped in video pitches and one-page summaries.
Stephan Segbers (COO Essent) “For me personally, it was not only a lot of fun but also very insightful. I am impressed by the quality of pitches created and digital skills exhibited”.
“A hackathon provides a means to accelerate innovation”, says Sabine Janssen. As head of UMIO’s Service Science Factory (SSF), she coordinated this hackathon. “A hackathon is a design sprint in which solutions are found for business challenges with co-creation”.
Interested to find out more about the power of hackathons? Check out the video.
Relevant links
https://www.umio.nl
Lees ook
-
Topsport naast je studie - triatlonatleet Hidde Mollee
Ze komen nog eens ergens, onze UM-topsporters. Toen ik Hidde Mollee (19) begin van dit jaar benaderde voor een interview, vroeg hij heel vriendelijk of dat mogelijk was na februari. Hij zat namelijk die hele maand in Namibië voor een hoogtestage. Hoe doe je dat naast je bacheloropleiding...
-
Business Engineering studenten winnen internationale prijzen
Een team Business Engineering-studenten van de UM heeft recent drie prijzen gewonnen bij de gerenommeerde ENGCOMM, de Engineering and Commerce Case Competition, die werd gehouden door de University of Concordia in Montreal (Canada).
-