Universiteitsfonds Limburg

Een geslaagd UM Dinner 2023

Gisteren vond het exclusieve UM Dinner plaats met als thema ‘Jong Talent en Innovatie’. Jaarlijks nodigt de UM gerenommeerde Limburgse bedrijven, professoren en externe gasten uit voor een exclusief diner. Ruim 150 gasten kwamen samen in de prachtige Feestzaal van het Provinciehuis Limburg om de banken met elkaar en met de universiteit te versterken tijdens een bijzondere avond met inspirerende gastsprekers.

Jong Talent en Innovatie Award

Het jaarlijkse diner is niet alleen een ideale gelegenheid om de banden te versterken met waardevolle relaties uit de regio, maar helpt ook het belangrijke onderzoek aan de UM weer een mooie stap vooruit. In 2022 werd het concept in een nieuw jasje gestoken, wat dit jaar wederom een succes bleek. In plaats van één keynote speaker uit te nodigen, gaven we het podium aan de drie jonge, veelbelovende academici Thomas Butterworth, Kay Deckers en Marie-Christine Fregin. In een korte pitch vertelden zij over hun innovatieve projecten rondom de thema’s plasmatechnologie, risicoreductie van dementie en de implementatie van AI op de werkvloer. Iedere tafel bracht een unanieme stem uit. Kay Deckers mocht de eerste prijs van €10.000 in ontvangst nemen.

‘Het is van groot belang dat onze talentvolle wetenschappers hun innovatieve ideeën kunnen delen met het executive kader van impactvolle bedrijven, aangezien deze bedrijven vaak over ‘de middelen’ beschikken om deze ideeën ook echt in daden om te zetten. En het geeft mij veel voldoening, dat we daar als Fonds met dit event een steentje aan bij kunnen dragen!’ – Bouwien Janssen, directeur Universiteitsfonds Limburg

Wij bedanken alle gasten en UM-afgevaardigden voor hun komst, het Provinciehuis Limburg, FOXX AV leverancier voor hun donatie aan het Fonds, Kaneman Entertastement voor wederom een bijzondere smaakbeleving, en alle deelnemende bedrijven:
Academische Werkplaats Ouderenzorg Limburg, APG, BASF Vegetable Seeds, Boels Zanders Advocaten, Boston Scientific, Brightlands, CBS, DSM Nederland, Equans, Gemeente Maastricht, ING, LIOF, Maastricht UMC+, Maastricht University, Rabobank, RO Groep, SABIC, Siemens Healthineers, UMIO, VDL Nedcar bv