Andrea Broderick wint Edmond Hustinx prijs

De Edmond Hustinx prijs voor wetenschap 2018 is toegekend aan Dr. Andrea Broderick, onderzoekster aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Deze prijs werd uitgereikt tijdens de officiële opening van het academisch jaar in Maastricht.

Dr Broderick studeerde Rechten in Galway. Haar PhD ontving ze in 2015 aan de Universiteit Maastricht en schreef ze als Marie Curie onderzoeksassistent via het DREAM (Disability Rights Expanding Accessible Markets) netwerk. Momenteel is ze als universitair docent verbonden aan de capaciteitsgroep Internationaal en Europees Recht. Broderick bouwde in korte tijd een hele goede reputatie op op het gebied van arbeidsongeschiktheidsrecht en recht op gelijke behandeling in het algemeen. Ze publiceert in de belangrijkste internationale bladen op dit gebied en legt de laatste hand aan een praktijkboek over internationaal en Europees arbeidsongeschiktheidsrecht dat uitgegeven wordt door Cambridge University Press. Ook is zij een veelgevraagd spreekster op Europese conferenties en een gewaardeerde docente voor allerlei vakken aan de universiteiten in Maastricht en Hasselt. De Edmond Hustinxprijs van 15.000 euro helpt haar haar waardevolle onderzoek voort te zetten.

Klik hier voor de video op YouTube

Andrea_prize
Fotocredits: Jan Smits