André de Zutter, promotie PhD thesis

Op vrijdag 14 september 2018 heeft André de Zutter, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Universiteit Maastricht, succesvol zijn PhD thesis verdedigd met als titel "My Rape Story that Should be Believed: on the difference between true and false allegations of rape".

• Drie onderzoekers van Universiteit Maastricht (UM) ontvangen een prestigieuze ERC Starting Grant van de European Research Council. Ze krijgen elk 1,5 miljoen euro. Hun financiering is onderdeel van het EU Horizon Europe-programma.

• ‘Am AI Right?' is project dat is opgezet door een interdisciplenair team van onderzoekers van het Law and Tech Lab en het Brightlands Institute for Smart Society (BISS). Met het project willen de onderzoekers de manier waarop iemand toegang krijgt tot juridische expertise transformeren.

• Wie A zegt, moet ook B zeggen. Daarom ging bijzonder hoogleraar herstelrecht en universitair hoofddocent straf(proces)recht Jacques Claessen vrijwillig aan de enkelband.