12 dec

On-site Promotie Emmaline Brouwer

Promotor: Prof. dr. Erik Biessen

Co-promotor: Dr. Janneke Frambach

Trefwoorden: medisch onderwijs, internationalisering, globalisering, diversiteit

"Medical Education without Borders – the what, why and how of International Medical Programmes

Globalisering verandert de zorg en het opleiden van zorgprofessionals. Medisch onderwijs wordt voor diverse internationaliseringsvraagstukken en keuzes gesteld. Dit proefschrift is het resultaat van een verkenning van keuzes rondom de doelstellingen, visie en inhoud van Internationale Medische Programma’s aan universiteiten in acht verschillende landen. De studies in dit proefschrift beschrijven de uiteenlopende ambities en verwachtingen van studenten in Internationale Medische Programma’s, en de uitdagingen bij het ontwerpen van curricula. De bevindingen zijn relevant voor (toekomstige) studenten en alumni, en voor universitaire docenten en coördinatoren die hun onderwijs wereldwijd relevant willen maken.

Klik hier voor de live stream.