Promotie Rajeev Sachdev

Promotor: Prof. dr. Anselm Kamperman Sanders

Co-promotor: Dr. Kalpana Tyagi

Trefwoorden: Handelsmerken, Digitaal, Platformen, UDRP

 

"Towards an improved UDRP and platform policies (e-commerce marketplace, search advertising, social media, mobile app and metaverse platforms) for digital trade marks and brands"

 

Dit onderzoek analyseert en doet aanbevelingen voor het handelsmerkbeleid van UDRP en e-commerce marktplaatsen, search advertising, sociale media, mobiele apps en metaverseplatformen. Het introduceert het Digital Trade mark en Trade Practices Model, een aangepast model ontwikkeld vanaf de geïdentificeerde problemen voor digitale handelsmerken (op het Internet). Het model wordt geïnformeerd door pertinente theorieën en concepten, bepaalde aspecten van de Europese, Amerikaanse en andere wettelijke kaders, alsook bestaand beleid, en vormt de basis van de gedane aanbevelingen. Uiteindelijk wordt er een uniform beleid aanbevolen voor ieder platform dat in lijn ligt met een werkbare aanpak, de UDRP, aangepast op basis van de elementen van het model en toegepast op platforms op een manier die een uitvoerige en uitvoerbare oplossing voorziet voor het bevorderen van wettelijke zekerheid. Het zorgt voor de eigenlijke tekst van de voorgestelde aangepaste UDRP, alsook het uniforme beleid aanbevolen voor elk soort platform.

Klik hier voor de livestream.

Lees ook

  • Promotie Ibrahim Shehata

    "Overriding Mandatory Rules in International Commercial Arbitration, a Comparative Study between France, Switzerland, England and Egypt"

    18 nov
  • Promotie Justine Richelle

    "The Right to Public Participation in Environmental Decision-Making: The Case of Air Quality in the EU and the Member States"

    24 nov