28 sep

Ondertekening intentieverklaring VN-Verdrag instellingen hoger onderwijs

Op maandag 28 september tekent Rianne Letschert namens de Universiteit Maastricht (UM) de intentieverklaring VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap voor instellingen hoger onderwijs. Met de ondertekening geeft de UM aan dat ze veel waarde hecht aan het maken en behouden van toegankelijk en inclusief onderwijs, zodat iedere student zich welkom en gewaardeerd voelt en zijn of haar talent kan ontplooien.

De ondertekening zal plaatsvinden tijdens een bescheiden maar toch feestelijke bijeenkomst onder begeleiding van UM Disability Support en het Expertisecentrum Inclusief onderwijs (ECIO). ECIO heeft de intentieverklaring voor universiteiten en hogescholen opgesteld met daarin een gezamenlijke ambitie voor inclusief en toegankelijk onderwijs en concrete doelstellingen.

Tijdens de bijeenkomst wordt het belang van toegankelijk onderwijs benadrukt door een aantal UM-studenten met een functiebeperking. Zij delen ervaringen aan de hand van eigen praktijkvoorbeelden en vertellen wat het betekent om te studeren met een functiebeperking.

Meer events