Elvine Miala, MA European Public Affairs

Elvine komt uit België en heeft een bachelor in Rechts- praktijk (Notariaat) van de Universiteit Gent. Ze heeft ook een master in Internationale Betrekkingen en Diplomatie van de Universiteit Antwerpen.

"Tijdens mijn vorige studies verbleef ik in Straatsburg en raakte ik vertrouwd met Europees recht. Daardoor realiseerde ik me dat ik meer geïnteresseerd was in sociale en politieke wetenschappen en alles wat er achter de schermen gebeurt en zoveel impact heeft op burgers. Ik wilde me met dit vakgebied bezighouden en ging op zoek naar een masteropleiding die de resterende gaten in mijn kennis zou opvullen.

Mijn doel is om diplomaat te worden en met deze master leer ik alles over de Europese invalshoek. Het is uniek qua inhoud en zeer selectief met slechts dertig studenten, allemaal met een verschillende achtergrond. Het programma geeft je een grondige kennis van de werking van de Europese Unie, het Europees Parlement en alle betrokken actoren en factoren. Je leert hoe je moet lobbyen, hoe je op de hoogte blijft en hoe je onderzoek doet.

Mijn doel is om voor de Europese Unie te werken, meer ervaring op te doen en uiteindelijk als diplomaat voor België te werken of waar ze me ook nodig hebben in de wereld. Ik heb een passie voor debatteren, wat goed van pas komt in een rol als diplomaat."

Elvine Miala
Oktober 2020