Stappenplan bezwaar, beroep of klacht indienen

Ben je student aan de UM en wil je een bezwaar, beroep of klacht indienen bij het Complaints Service Point (CSP)? Volg dan deze stappen.

Lees eerst de informatie over een bezwaar, beroep of klacht.

Voor juridische vragen over het indienen van een bezwaar, beroep of klacht kun je contact opnemen met de UM Studentendecanen.

Zodra je hebt bepaald of je een bezwaar, beroep of klacht kunt indienen, volg je het stappenplan hieronder.

1. Vul het bezwaar-, beroep- of klachtformulier in

2. Schrijf je bezwaar-, beroep- of klachtschrift volgens de voorbeeldbrief

Download voorbeeldbrief
Download voorbeeldbrief

Beschrijf je bezwaar, beroep of klacht zo gedetailleerd mogelijk en beschrijf de gronden waarop je je baseert.

3. Verzamel en voeg gevraagde en overige relevante stukken toe

Voeg bij een bezwaar of beroep altijd een kopie toe van het besluit waar je het mee oneens bent (zoals de desbetreffende e-mail met het besluit, of een scan ven een brief met het besluit, of een screenshot van het cijfer uit de Studentportal).

4. Dien je bezwaar, beroep of klacht op tijd in bij het CSP

​De geldende termijn voor het indienen bedraagt over het algemeen zes weken.

Lees meer over de geldende termijn voor het indienen van een bezwaar, beroep of klacht

Je kunt je bezwaar, beroep of klacht op drie manieren indienen:

Per e-mail naar:
complaintsservice@maastrichtuniversity.nl
Let op: Onderteken je bezwaar, beroep of klacht, scan je ondertekende brief en voeg deze toe aan je e-mail.

Per post naar:

Universiteit Maastricht
Studenten Service Centrum (SSC)
Complaints Service Point (CSP)
Postbus 616
6200 MD MAASTRICHT

Zelf afgeven bij het Studenten Service Centrum (SSC):
Zet duidelijk op de envelop: t.a.v. Complaints Service Point (CSP).

Informatiebalie Visitor’s Centre
Bonnefantenstraat 2
6211 KL Maastricht

ma t/m vr van 8.30 tot 18.00 uur