Rebecca Haselhoff, MA Media Studies: DIgital Cultures

Rebecca komt uit Nederland en heeft een bachelor in Engelse Literatuur en Cultuur, met een minor in journalistiek en media van de Universiteit van Nijmegen.

"Tijdens mijn bachelor heb ik een semester doorgebracht als uitwisselingsstudent in het Verenigd Koninkrijk voor een minor, waarin ik kennis maakte met journalistiek en media, digitale media in het bijzonder. Ik vond dit ontzettend interessant en besloot dat ik een master op dit gebied wilde doen.

Toen ik op zoek ging naar geschikte programma's kwam ik deze master tegen, die uniek is in zijn soort en uniek in zijn vakgebied. Het programma richt zich op alle verschillende digitale technologieën en media, de impact ervan op mensen en de samenleving, en ook op de ethische en morele dilemma's die zich soms voordoen. We analyseren en bespreken onderwerpen, wat extra interessant is door de gevarieerde klas met verschillende achtergronden en standpunten.

Wat ik vooral leuk vind, is dat we ook veel vaardigheidstraining krijgen in bijvoorbeeld webdesign, blogs, podcasts en het afnemen van interviews. Deze master geeft je veel opties voor je toekomstige carrière. Mijn persoonlijke ambitie is om mezelf te ontwikkelen zodat ik digitale media kan gebruiken om een debat op gang te brengen en een positieve invloed op anderen te hebben."

Rebecca Haselhoff
Oktober 2020