UM Faculteit der Rechtsgeleerdheid behoort tot 40 beste rechtenfaculteiten in Times Higher Education (THE) World University Rankings for LAW

Na toetreding tot de top 50 in de THE Law ranking vorig jaar, is onze faculteit aanzienlijk verder gestegen en klom van de 46e naar de 40e plek. Van alle Nederlandse rechtenfaculteiten lukte het alleen Maastricht, Leiden, Amsterdam and Utrecht om de top 40 van deze prestigieuze ranking te bereiken. Onze faculteit stijgt daarmee ook in de ranking van Europese rechtenfaculteiten van de 16e plaats in 2019 naar de 9e plaats in 2020.

De THE rankings tabel voor LAW (geïntroduceerd in 2018) gebruikt dezelfde range van 13 performance indicators als de algemene World University Rankings, gecombineerd met scores uit de volgende vijf categoriën: Onderwijs, Onderzoek, Citaties, Internationaliteit en Industry income.

THE is een toonaangevende leverancier van data over het hoger onderwijs voor wereldwijde research-georiënteerde instituten en helpt studenten van over de hele wereld met het maken van de juiste studiekeuze. Op de website van THE vind je meer informatie.