Theo van Boven - Maastricht Human Rights Research Prize 2018 - Call for nominations

De prijs wordt toegekend aan een uitmuntende jonge onderzoeker op het gebied van human rights laws, international criminal law of international humanitarian law.

U kunt uw nominatie tot uiterlijk 5 September 2018 indienen.

De prijs bestaat uit 3.000 Euro en een seminar over een door de winnaar gekozen onderwerp, georganiseerd in samenwerking met de capgroep International Recht van het UM Maastricht Centre for Human Rights. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Human Rights Day 2018.

• Drie onderzoekers van Universiteit Maastricht (UM) ontvangen een prestigieuze ERC Starting Grant van de European Research Council. Ze krijgen elk 1,5 miljoen euro. Hun financiering is onderdeel van het EU Horizon Europe-programma.

• ‘Am AI Right?' is project dat is opgezet door een interdisciplenair team van onderzoekers van het Law and Tech Lab en het Brightlands Institute for Smart Society (BISS). Met het project willen de onderzoekers de manier waarop iemand toegang krijgt tot juridische expertise transformeren.

• Wie A zegt, moet ook B zeggen. Daarom ging bijzonder hoogleraar herstelrecht en universitair hoofddocent straf(proces)recht Jacques Claessen vrijwillig aan de enkelband.