Provinciale Erepenning voor Prof.dr. Martin Paul

Namens gouverneur Johan Remkes heeft gedeputeerde Stephan Satijn op 11 oktober de Provinciale Erepenning uitgereikt aan scheidend UM-voorzitter Martin Paul vanwege zijn belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling en internationalisering van het wetenschappelijk onderwijs in Limburg. "Martin Paul heeft zich een decennium lang op het hoogste internationale niveau ingezet voor de Universiteit Maastricht en daarmee voor heel Limburg. Ik ben hem namens de Limburgers buitengewoon erkentelijk voor zijn bijdragen aan de kennissamenleving. Deze Provinciale Erepenning komt hem als geen ander toe," aldus gedeputeerde Satijn.

Na ontvangst van de Erepenning werd Martin Paul uitgenodigd het Ereboek van de Provincie Limburg te tekenen.

De Provinciale Erepenning wordt toegekend aan personen die op enigerlei manier zeer uitnemende verdiensten verworven hebben voor de provincie Limburg en haar bevolking. In 1978 is de Provinciale Erepenning uitgereikt aan dr. Sjeng Tans en in 2002 aan dr. Karl Dittrich voor hun beider rol als Voorzitter van het College van Bestuur van de UM. Prof. dr. Wil Albeda ontving de Provinciale Erepenning in 1990 voor zijn belangrijke bijdrage aan het wetenschappelijk economisch onderwijs binnen de UM.

Afgelopen donderdag werd Martin Paul bij gelegenheid van zijn afscheid al benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau en mocht hij daarnaast de Tanspenning en de MUMC+ Award in ontvangst nemen.

Martin Paul

• Gezonde voeding, voldoende bewegen en cultuur- en talentontwikkeling is goed voor de ontwikkeling van ieder kind. Met het concept van de Gezonde Basisschool van de Toekomst wordt dit een vast onderdeel van de schooldag. Universiteit Maastricht stond aan de basis van het concept.

• Volgens sociologen Rolf van der Velden (UM)  en Arie Glebbeek (RUG) verkeert het onderwijs in een diepe crisis. Steeds meer mensen volgen een opleiding in het hoger onderwijs om zo voor te blijven op de rest waardoor een ware onderwijswedloop ontstaat. Wijzigingen in het onderwijsbeleid gaan het tij...

• Maak je klaar voor de ultieme Europese verkiezingservaring! Op 29 april organiseren Studio Europa en Politico de derde editie van het Maastricht Debate, als opwarmertje voor de Europese Parlementsverkiezingen (6-9 juni).