Pieter Caljé benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau

Universitair hoofddocent dr. Pieter Caljé is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau, vanwege zijn grote inzet voor de wetenschap en zijn maatschappelijke verdiensten. Caljé ontving de bijbehorende versierselen uit handen van Jim Janssen, de loco burgemeester van Maastricht.

Naast zijn onderwijs- en onderzoeksactiviteiten voor de UM is Pieter Caljé al jaren als bestuurder en publicist betrokken bij het Limburgs Geschied- en Oudheidkundig Genootschap (LGOG). Daarnaast is hij als vrijwilliger betrokken bij RTV Maastricht, mede-oprichter en co-voorzitter van Grensschap Lanaken en was hij meer dan 30 jaar bestuurslid van de buurtraad in Oud-Caberg.

De Universiteit Maastricht feliciteert Pieter Caljé met deze bijzondere koninklijke onderscheiding.