Nieuwe bacheloropleiding Computer Science

De Universiteit Maastricht staat op het punt om een nieuw bachelorprogramma aan haar portfolio toe te voegen: Computer Science. De studie start in september 2023. In de tussentijd kunnen geïnteresseerde studenten al met het programma kennismaken op de Bachelor Open Dag op 8 oktober aanstaande.

De bacheloropleiding Computer Science richt zich op software-ontwikkeling. Via een flexibel curriculum leren studenten hoe ze computerprogramma’s beter, sneller, en veiliger kunnen maken. Groepsprojecten zorgen dat afgestudeerden de arbeidsmarkt met zowel technische als professionele vaardigheden betreden. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om teamwerk, het maken van documentatie, en het geven van presentaties.

Computer Science is een goede studiekeuze voor studenten die gefascineerd zijn door computers, die een verschil willen maken in de wereld, of die op zoek zijn naar een carrière met uitstekende baankansen.

Computer Science

Grote vraag op de arbeidsmarkt

“Dit bachelorprogramma beantwoordt aan de enorme vraag naar computerwetenschappers op de arbeidsmarkt”, zegt Prof. Thomas Cleij. Als decaan van de Faculty of Science and Engineering is hij blij met de jongste toevoeging aan zijn faculteit: “De afgelopen jaren zijn we op de Brightlandscampussen meerdere nieuwe initiatieven gestart op het gebied van bètawetenschap en techniek. Computer Science is voor allemaal zeer relevant.”

Computer Science

Ervaren docenten

Hoewel Computer Science een nieuw studieprogramma is, draait de Faculty of Science and Engineering (FSE) al lange tijd mee in het vakgebied. Medewerkers van FSE’s Department of Advanced Computing Sciences doceren de meerderheid van de vakken in het nieuwe programma. Het departement put daarbij uit meer dan 30 jaar ervaring met onderwijs en onderzoek op het gebied van computerwetenschappen.

“We kijken ernaar uit om de nieuwe Computer Science-studenten te verwelkomen binnen onze club staf en studenten hier in Maastricht”, aldus Dr. Kurt Driessens, universitair hoofddocent bij het Department of Advanced Computing Sciences en een van de mede-ontwikkelaars van het curriculum.