Universiteitsfonds Limburg

Jaarfondscampagne 'Voor Elkaar' 23/24

De Jaarfondscampagne Voor Elkaar 23/24: Duurzame innovaties voor een betere maatschappij is live! Via deze bijzondere actie vraagt het Universiteitsfonds Limburg de brede UM-gemeenschap om een financiële bijdrage voor vier unieke projecten, waarbij de wens voor gelijke kansen en een gezonde toekomst als rode draad door de campagne loopt.

De vier projecten

In de afgelopen jaren ziet het Fonds een toenemende interesse vanuit de community, waaronder haar alumni, om ‘terug te geven’ aan UM-projecten. Door de Jaarfondscampagne is het inmiddels een traditie geworden om aan het einde van het jaar samen de schouders te zetten onder belangrijke maatschappelijke thema’s. Bent u er ook Voor Elkaar?

• Gezonde voeding, voldoende bewegen en cultuur- en talentontwikkeling is goed voor de ontwikkeling van ieder kind. Met het concept van de Gezonde Basisschool van de Toekomst wordt dit een vast onderdeel van de schooldag. Universiteit Maastricht stond aan de basis van het concept.

• Volgens sociologen Rolf van der Velden (UM)  en Arie Glebbeek (RUG) verkeert het onderwijs in een diepe crisis. Steeds meer mensen volgen een opleiding in het hoger onderwijs om zo voor te blijven op de rest waardoor een ware onderwijswedloop ontstaat. Wijzigingen in het onderwijsbeleid gaan het tij...

• Maak je klaar voor de ultieme Europese verkiezingservaring! Op 29 april organiseren Studio Europa en Politico de derde editie van het Maastricht Debate, als opwarmertje voor de Europese Parlementsverkiezingen (6-9 juni).