Ilja Arts benoemd als bestuurslid NWO domein Exacte en Natuurwetenschappen

Prof. dr. Ilja Arts, (Hoofd van Maastricht Centre for Systems Biology) en hoogleraar Moleculaire Epidemiologie van Chronische Ziekten is benoemd als bestuurslid van het domein Exacte en Natuurwetenschappen (ENW) van de NWO.

Op 1 mei start Prof. dr. Ilja Arts, haar nieuwe positie als bestuurslid van het domein Exacte en Natuurwetenschappen (ENW) bij de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) voor een termijn van drie jaar.

Ilja Arts is wetenschappelijk directeur van het Maastricht Centre for Systems Biology (MaCSBio) en hoofdonderzoeker bij het Cardiovascular Research Institute Maastricht (CARIM), beide verbonden aan Universiteit Maastricht.

Maastricht Centre for Systems Biology (MaCSBio)

Sinds 2015, streeft het Maastricht Centre for Systems Biology (MaCSBio) ernaar om baanbrekend onderzoek uit te voeren in het interdisciplinaire veld van systeembiologie om een "virtuele fysiologische mens" te creëren; een verzameling computationele en wiskundige modellen gebaseerd op biologisch bewijs dat zal helpen om menselijke systemen te begrijpen en voorspellen.

Onderzoeksprojecten bij MaCSBio richten zich op 'multi-scale' modellering binnen twee complementaire onderzoekslijnen die gebieden aanpakken die zeer relevant zijn voor de samenleving:

• Systems Medicine of Chronic Diseases
  • Computational Biology of Neural and Genetic Systems

NWO

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek zorgt voor kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap en bevordert de impact ervan op de maatschappij. De hoofdtaak is het financieren van wetenschappelijk onderzoek aan Nederlandse publieke onderzoeksinstellingen, in het bijzonder de universiteiten.

NWO richt zich op alle wetenschappelijke disciplines en onderzoeksvelden.