Hans de Groene nieuw lid Raad van Toezicht Universiteit Maastricht

De Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft Hans de Groene benoemd tot lid van de Raad van Toezicht Universiteit Maastricht per 1 januari 2019 als opvolger van Renk Roborgh.

De rode draad in de loopbaan van Hans de Groene vormt zijn werk in de publieke sector. Bij het ministerie van Economische Zaken vervulde hij verschillende directiefuncties op het vlak van (ruimtelijk) economisch beleid en innovatiebeleid. Zo was De Groene tussen 2004 en 2011 Directeur Innovatie en plaatsvervangend Directeur-Generaal Ondernemen en Innovatie.
Van 2011 tot 2017 was hij werkzaam als algemeen directeur van NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek). Hans de Groene is thans Directeur van Vewin, de Vereniging
van waterbedrijven in Nederland.

Door bovengenoemde functies, en door diverse nationale en internationale nevenfuncties, heeft Hans de Groene een brede kennis op het gebied van Europees onderzoeks- en innovatiebeleid opgebouwd. Deze expertise is voor de UM waardevol. Zijn lidmaatschap van de Raad van Toezicht is dan ook een goede vervanging van Renk Roborgh en daarmee een mooie aanvulling op de deskundigheid van de andere leden van de Raad van Toezicht.

De Raad van Toezicht bestaat per 1 januari 2019 uit Annelies van der Pauw (voorzitter), Jennifer Barnes, Marc Groenhuijsen, Koos van Haasteren en Hans de Groene.