Benoeming Mieke Olaerts tot bijzonder hoogleraar Comparative Company Law per 1 oktober 2015

Op 1 oktober jl. is Mieke Olaerts, UHD aan onze faculteit (capgroep Privaatrecht) en ICGI’s Vice-Academic director, benoemd tot bijzonder hoogleraar Comparative Company Law. Het doel van deze bijzondere leerstoel is om het profiel van de faculteit in het algemeen en van het ICGI in het bijzonder op het gebied van het (internationale) ondernemingsrecht en comparative governance te versterken en een impuls te geven aan het multidisciplinaire onderzoek (en waar mogelijk onderwijs) op het gebied van governance.

Mieke Olaerts zal daarbij nauw samenwerken prof. Kid Schwarz, hoogleraar Handels- en Ondernemingsrecht. Voor wat betreft het onderwijs zal Mieke Olaerts als coördinator betrokken zijn bij de mastervakken Corporate Social Responsibility, Comparative Company Law en Corporate Governance. Mieke Olaerts zal een leidende rol blijven vervullen binnen het ICGI, waarbinnen ze onder meer verantwoordelijk zal zijn voor het ontwikkelen en implementeren van beleid en het begeleiden van promovendi.

We feliciteren professor Mieke Olaerts van harte met haar benoeming en wensen haar veel succes met haar werkzaamheden!