Aalt Bast nieuwe dean Campus Venlo

Het College van Bestuur heeft Aalt Bast benoemd tot nieuwe dean van de Campus Venlo, na overleg met de decanen van de faculteiten die deelnemen aan de ontwikkeling van de UM activiteiten in Venlo. Aalt Bast, hoogleraar bij de vakgroep Farmacologie en Toxicologie, is momenteel nog werkzaam bij de onderzoekscholen NUTRIM en CARIM binnen FHML. Vanaf 1 september zal Bast in deeltijd starten met een inwerkperiode, waarna hij vanaf 1 januari 2017 formeel de functie in Venlo aanvaardt.

Het College van Bestuur is Louis Boon, de huidige dean van de Campus Venlo, zeer erkentelijk voor de werkzaamheden die hij de afgelopen jaren heeft verricht en wenst Aalt Bast veel succes bij de uitvoering van zijn werkzaamheden in Venlo.

• Tijdens zijn afscheidscollege heeft hoogleraar gezondheidsbevordering Nanne de Vries de Tanspenning ontvangen, de hoogste UM-onderscheiding die wordt uitgereikt aan mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de universiteit.

Aardbeving Marokko

Wij zijn als UM-gemeenschap diep geraakt door de verwoestende aardbeving die Marokko heeft getroffen. We leven mee met iedereen die op wat voor manier dan ook getroffen is door deze ramp.