Mira Seyfettinogly, MSc European Studies

Mira Seyfettinogly komt uit Duitsland (met Turkse roots), ze behaalde een bachelordiploma Europese Studies aan de Universiteit Maastricht en besloot in Maastricht te blijven voor de onderzoeksmaster Europese Studies.

"Het schrijven van mijn bachelorscriptie was eigenlijk een keerpunt voor mij. Ik vond het zo leuk dat ik besloot om mijn nieuw gevonden passie voor onderzoek te omarmen en door te gaan met deze onderzoeksmaster. Deze beslissing stelde me ook in staat om verder te gaan met het project Citizenship by Investments - het onderwerp van mijn bachelorscriptie - waar ik samen met mijn begeleidende professor aan werkte. Volgend jaar zal ik een groep bachelorstudenten begeleiden die ons project toegewezen hebben gekregen als onderdeel van hun Honours Programme. Daar kijk ik echt naar uit.  Dit programma is echt kleinschalig met 13 studenten met verschillende academische achtergronden, variërend van antropologie tot bedrijfskunde. Er is echt een individuele benadering en persoonlijke sfeer.  Als ik ben afgestudeerd, wil ik op diplomatiek gebied gaan werken voor het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken, maar ik zie mezelf ook wel in Brussel, op een van de afdelingen externe betrekkingen van de Europese Commissie."

Mira Seyfettinogly
Oktober 2018