Mariola van Drongelen kreeg individuele loopbaanbegeleiding

“De loopbaanbegeleiding heeft mij echt op weg geholpen”

mariola
Mariola van Drongelen

Mariola van Drongelen wilde graag ander werk, maar wist niet goed wat. “Ik had het ontzettend naar mijn zin bij het International Relations Office van de Faculty of Health Medicine and Life Sciences. Toch kriebelde het. Mijn leidinggevende adviseerde mij toen om naar het Staf Career Centre te gaan en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. De individuele loopbaanbegeleiding die ik hier gekregen hebt, heeft mij echt op weg geholpen; ik heb nu een nieuwe baan bij het Studenten Service Centre.”

De 54-jarige Mariola werkte 29 jaar in het bankwezen en vervulde daar diverse functies. Toch besloot ze op een dag iets heel anders te gaan doen en stapte over naar de Universiteit Maastricht. Ook hier werkte ze op verschillende afdelingen. Dat doet ze graag, jezelf van tijd tot tijd uitdagen in een nieuwe baan. Alleen wist ze vorig jaar maart, toen het weer begon te kriebelen, niet welke baan ze deze keer ambieerde. Na haar intakegesprek bij het SCC, startte ze daarom met individuele loopbaanbegeleiding.

Opdrachten

“Eens in de twee á drie weken had ik een gesprek met mijn begeleider. Online, vanwege corona, maar dat ging heel goed. Thuis ging ik aan de slag met opdrachten die ik van haar kreeg. Over wat je drijfveren zijn bijvoorbeeld, of je wensberoepen. Zo ontdek je gaandeweg een lijn in je antwoorden. Zo houd ik van variatie, heb ik een brede interesse en ben ik graag praktisch bezig. Ik wist dat wel, maar door de begeleiding word je bevestigd in wie je bent. En dat sterkte mij. Ik denk dat je daardoor in een sollicitatiegesprek net wat sterker overkomt. Mijn begeleidster kon ook kritische vragen stellen, maar ze deed dat altijd op een opbouwende manier. Ik realiseerde me bijvoorbeeld dat het geen zin heeft om lukraak op vacatures te gaan solliciteren en dat gaf meer rust.”