Laura Barendregt, MSc Cultures of Arts, Science and Technology

Laura Barendregt komt uit Australië, ze heeft een bachelor in Performance Studies van de University of Sydney en besloot naar Maastricht te komen voor een 2-jarige onderzoeksmaster in Cultures of Arts, Science and Technology.

"Tijdens mijn bachelorstudie kwam ik als uitwisselingsstudent naar University College Maastricht en ik was onder de indruk van de sfeer hier en de betrokkenheid van de studenten. Mijn grootouders zijn Nederlands en ik vond het leuk om die roots een beetje te verkennen. Ik bleef een jaar op een working holiday visum en toen er een vriendje bij kwam, besloot ik een verblijfsvergunning aan te vragen met volledige werk- en studierechten. Wat ik vooral leuk vind aan deze onderzoeksmaster is dat we zoveel leren en doen. De vaardighedencomponent gaf voor mij de doorslag. Ik overweeg een carrière in het onderzoek en deze researchmaster is een voorwaarde voor een PhD-positie. Misschien in combinatie met een baan als docent aan de universiteit, iets waar ik ook voor open zou staan. Tot nu toe ben ik erg blij met de keuzes die ik heb gemaakt. Ik hou van de stad en de omgeving, het is allemaal heel overzichtelijk. Ik kan zelfs op de fiets naar de universiteit, wat net de andere kant van het spectrum is vergeleken met de uitgestrekte stad Sydney."

Laura Barendregt
November 2017