John van den Berg, MA European Studies

John is geboren in Atlanta, Georgia, Verenigde Staten, maar groeide op in Nederland. Hij heeft een bachelordiploma Europese Studies van Zuyd Hogeschool in Maastricht. Hij besloot in Maastricht te blijven voor de masteropleiding European Studies aan de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen (FASoS).

Een pre-master gaf hem direct toegang tot de masteropleiding European Studies aan de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen. "Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door nieuwe opkomende wetenschap en technologie (NEST), maar meer vanuit een Europees perspectief zoals bijvoorbeeld het beleid dat we nodig hebben met betrekking tot kunstmatige intelligentie (AI) en data. Ik ben vooral geïnteresseerd in start-ups op dit gebied, omdat ik hou van hun drive en energie. Tijdens mijn bachelor heb ik zes maanden stage gelopen in New York, bij een bedrijf dat Europese start-ups helpt zich te vestigen in de VS. Na mijn afstuderen heb ik zes maanden stage gelopen in Brussel. Deze ervaring heeft me doen besluiten om voor deze master te kiezen. Het is mijn ambitie om in Brussel te werken, in public affairs, consultancy of misschien in-house voor een organisatie, om start-ups in NEST te helpen zich te vestigen."

John van den Berg
Oktober 2019

John was Student ambassadeur van de MA European Studies gedurende acdemisch jaar 2019-2020
 Bekijk hier zijn ambassadeur video