Ilaria Piovesan, MA European Public Affairs

Ilaria Piovesan komt uit Italië, ze behaalde een bachelor Europees Recht aan de Universiteit Maastricht en besloot in Maastricht te blijven voor de master European Public Affairs.

"Ik wilde altijd al in het buitenland studeren, omdat ik me aangetrokken voel tot een internationale sfeer. Daarom keek ik naar de Universiteit Maastricht als eerste keuze. Ik kende iemand van de middelbare school die hier studeerde en hij was ook erg lovend over de UM. Tijdens mijn bachelor Europees recht ontdekte ik dat ik eigenlijk meer geïnteresseerd was in de beleidsmatige kant van het recht en ging ik op zoek naar een breder perspectief op regelgeving en beleidsvorming. In deze master heb ik gevonden wat ik zocht. Naast de grondige academische training die we krijgen, worden we ook opgeleid tot professionals met veel praktische vaardigheden. Ik heb het erg naar mijn zin, vooral de gastcolleges van mensen die bij EU-instituten werken. Ik ben ook onder de indruk van de vriendelijkheid en de coöperatieve sfeer hier, zelfs in de contacten met vooraanstaande professoren van verschillende faculteiten."

Ilaria Piovesan
November 2018